søndag den 6. januar 2013

Orden i hæklenålene

Så kom hæklenålene også i orden her hos mig.
Efter at mine strikkepinde fik deres skønne etui for nyligt, var turen nu i dag kommet til hæklenålene.
Stoffet er naturligvis det samme, så de matcher... (Hørstof yderst og bomuldslærred inderst)

Fremgangen er som penalhuset, men her har jeg også husket at tage billeder af stroppen.

Stoffet gøres klart og tilpasses.
 
Lommerne måler alle 2,4 cm, som er perfekt til mine hæklenåle.
Der bliver 12 lommer her, og selve stoffet måler fra start 32 x 21 cm.
 
Sy lige ét sting for langt hver gang og hæft derefter. Det gør åbningerne mere stærke.
 
Vlieseline styges på bagsiden af hørstoffet.
 
Stroppen måler 7,5 x 44 cm.
(Klippes efter syningen til to)
Stroppen sys fast i højre side.
 
Læg ret mod ret.
 
Sy sammen. Lad en åbning i bunden blive. Klip hjørner og vend.
 
Pres og lav smukke hjørner.
Træk evt. hjørnerne forsigtigt ud med nål.
 
Klip pladevat.

Læg pladevat i og sy sammen i hånden.
 


Jeg kan kun hækle med disse skønne nåle...
 

2 kommentarer:

  1. Du er da en hel organisator :-) Er meget misundelig.
    Hvor er det dejligt med denne gennemgang du har lavet her. Nu har jeg fundet modet til at lave det til mine også nu skal jeg bare finde tiden.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth. Det glæder mig meget, at du kan bruge den. Sig til hvis det kræver yderligere forklaringer, når du kommer i gang :-)

      Slet