søndag den 10. februar 2013

Fastelavnsboller

Lørdage, er dage hvor jeg tanker op - slapper af - værner om mig selv. Det er også dage, hvor der må indtages kulhydrater af den søde slags...
Mine chokolademuffins er et hit, og dem får du en opskrift på meget snart, men i går var det altså tiden at afprøve gluten- og sukkerfrie fastelavnsboller, og jeg stod i køkkenet med min ældste datter.
Jeg var lidt skeptisk, men de var ikke mindre end fantastiske, og du kan lige nå det!
Jeg er voldsomt inspireret af Low Carb, men jeg kan jo ikke følge en opskrift, uden at gøre den til min egen.
Mine ændringer gik i retningen af, at jeg tilførte mere smør, bruge Birkesød frem for Sukrin, brugte mere Husk, både mandel- og kokosmel. Undlod også proteinpulver og tilsatte yderligere lidt kanel til dejen. Min dej endte med at være en klistret masse, som jeg med to spiseskeer placerede på bradepanden. Gider ikke rigtig det der med at stå og forme i hånden, for bollerne former sig selv i ovnen, da de flyder lidt ud.
Herefter rørte vi en chokoladecreme af fløde og smeltet mørk chokolade, som både er smurt på indersiden af det ene lag og på toppen. Cremen i midten er lavet som anvist på hjemmesiden, og min yngste datter, der ikke kan lide flødeskum, var vild med den!
Én fastelavnsbolle er dog rigeligt! De mætter helt vildt.


1 kommentar: