lørdag den 23. februar 2013

Muffins uden sukker, mælk eller gluten...

I dag skal du simpelthen have min helt fantastiske opskrift på muffins. De er i ret høj kurs her i huset, og så kan de samtidig gå som lidt eftermiddagsmad til ungerne ind i mellem...
Tænd ovnen på 175g.
Kom flg. i en foodprocessor:

300g mandler
350g dadler
1 dl carob
2 dl kakaopulver (eller 3 og ingen carob)
1 tsk. vaniliepulver
Et lille nip kanel
2 tsk. bagepulver
Hak det hele rigtig godt. Tilsæt derefter:

150g kokosfedt
3-4 bananer
4 æg
Hak igen til passende konsistens.

Kom i forme og bag til det dufter i hele køkkenet.. Hos mig passer det med præcis 23 minutter, men hold godt øje med dem, for de bliver let brændte til sidst, og det må de ikke...

De smager også godt med blåbær i, eller når jeg virkelig skal flotte mig, kan der komme en plade god mørk chokolade i (men så er de kun som dessert her...)

Opskriften er min egen. Det er udviklet efter inspiration af mange forskellige opskrifter og efterfølgende utallige forsøg i køkkenet. Og jeg lover dig, at du ikke bliver skuffet. Brug den og link her til siden tak :-)

5 kommentarer:

  1. De lyder godt nok lækre :-) De skal da vist prøves...

    SvarSlet
    Svar
    1. Det vil du komme til at nyde :-)

      Slet
  2. Cathrine26.3.14

    Hvor mange muffins bliver det?

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Cathrine
      Jeg har nogle muffinsforme af silikone, som er en smule mindre end dem af papir. Af dem laver vi 22 stk :-)
      God fornøjelse med dem.

      Slet
  3. Cathrine28.3.14

    Tusind tak :)

    SvarSlet