onsdag den 20. februar 2013

Sokker i hønsestrik

Jeg har forsøgt mig med hønsestrik, da jeg synes, det er en super sjov teknik og er vild med den frihed og egenkontrol, det giver.
Første forsøg skulle egentlig have været et par sokker til mig selv, men jeg har desværre ikke lavet dem store nok, så når jeg tager dem på, bliver figurerne underlige og deforme... (især hjerterne).
Heldigvis er de ikke gået tabt. Min datter er vild med dem, og som du kan se, så udvider de sig ikke, når hun har dem på.
Mønsteret har jeg bare tegnet op på ternet papir og så strikket løs.
Til sokkerne har jeg brugt Arwetta-garn og har strikket to tråde sammen og brugt pinde 3,5. Jeg har strikket med 12m på hver pind, og det skulle som sagt nok have været 13 eller 14 i stedet...

Jeg har også afsluttet disse sokker:
Disse er strikket på pinde 2,5, som jeg foretrækker på trods af, at det tager noget længere tid - men de bliver altså lige en tand skønnere at gå i.
Strømpegarnet har fået en ny plads... Denne smukke kurvfuld garn kan jeg nu nyde i min stue. Bare jeg kan holde katten fra den...







Ingen kommentarer:

Send en kommentar