lørdag den 30. marts 2013

Teen står og trækker,

du kan sagtens nå i bad.
Så'n en dag kan man kun være glad...
Pigerne: Så'n en dag kan man kun være glad...
Drengene: Så'n en dag kan man kun være glad...


Sangen synger vi af og til på min skole, for vi har tradition for en daglig fælles morgensang, og i disse dage går der mange tanker mod min arbejdsplads...









Jeg har før ferien lavet grundskitsen over næste uges undervisning, men de små detaljer venter jeg med til i sidste øjeblik, for lige pt. tror jeg slet ikke på at vi skal starte op... Bare det hele er en ond drøm, som vi snart vågner op fra. (Lockout)

Når jeg skal finde positive aspekter ved situationen, så har det i den grad givet mig stof til min kommende eksamensopgave. Jeg er her i år startet på en diplomuddannelse, og første eksamen i maj er i faget "Pædagogisk viden og forskning".
Jeg sidder pt. og fordyber mig i Habermas og menneskets behov for anerkendelse for optimal udvikling, som jo i den grad er relevant set i lyset af lærernes situation... Meget spændende - og jeg håber i sidste ende på, at det kan munde ud i en interessant opgave, der kan give stof til eftertanke i snakken om arbejdsmiljøet på skolerne samtidigt med, at vi taler folkeskolens fremadrettede udvikling.

Nå, dette indslag har på ingen måde til hensigt at være et politisk indslag om min arbejdssituation, men sangen og teen fik mine tanker i gang...

I grunden vil jeg bare så gerne vise dig mine smukke krus fremstillet og købt af i Kammas Butik.


Min forelskelse i Kammas keramik startede for flere år siden, da min skønne veninde første gang tilbød mig te fra hendes krus.
Igennem flere år har vi talt om, at vi skulle besøge Kammas Butik sammen, men vi har bare aldrig taget os sammen til det. Så ville skæbnen det heldigvis således, at jeg tilbage i november 2012 på et julemarked i Højbyhus løb ind i Kamma.
Ja, hun havde da lige en bod, hvor hun selvfølgelig solgte af sine krus. Haps! Jeg købte 3, og de blev min julegave fra svigerforældrene og starten på min samling...

Som du kan se, så er krusene unikke og ikke to er ens. Selv størrelsen varierer en smule, men de er alle meget lækre at holde om, og for mig er det en perfekt størrelse tekop.
Først da jeg her i sidste måned smadrede mit første krus (fra julemarkedet), tog jeg mig sammen, og besøgte butikken i Bellinge. Kun 15 minutters kørsel herfra! Jeg fik købt løs, og nu er der, som du kan se, krus til både familien og veninderne...
Som bonusinfo kan jeg oplyse, at krus i denne størrelse koster 95,-, og Kamma siger, at de sagtens kan komme i opvaskemaskinen.
Tjek hjemmesiden ud og hvis du, ligesom jeg, finder indholdet smukt, får du mest ud af at ringe til butikken og aftale et besøg.




3 kommentarer:

  1. hej
    jeg er lidt vilde med dine krus fra Kammas butik - har denne Kamma en hjemmeside?
    mvh Margrethe

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Margrethe.
      Hvis du trykker ovenfor, så skulle linket til Kamma gerne virke.
      Desværre findes der ikke ret meget på siden, så det er bedst at besøge hende :-)

      Slet
    2. Jeg tjekkede lige, og linket er desværre ikke længere brugbart. Prøv: http://kammasbutik.shopcenter.dk/content/butikken

      Slet