søndag den 14. april 2013

Sjal af oldemorstern

Så kan jeg endelige vise dig mit nye skønne sjal:

Og det har været længe undervejs, for jeg startede projektet på vores ferie i sommers!

Efter vi kom hjem, har det bare ligget stille, for jeg gad bare ikke se mere på det, men efter et besøg hos en veninde for små 14 dage siden, blev jeg inspireret til at komme i gang igen.

Sjalet er hæklet på nål 4, og jeg har brugt 13 nøgler Karismagarn (uld) fra Drops. Her vil jeg vise dig sjalet før og efter vask. (og ja, jeg smed det simpelthen i vaskemaskinen, for Karisma er superwash). En fantastisk forskel.


Jeg har tidligere vist dig min fantastiske bog, men du skal se den igen. Ønsker du dig en ny bog, så er det her altså BOGEN...

Det er herfra jeg har fundet inspiration til mit arbejde. Ikke 2 firkanter er ens, og jeg har brugt 7 forskellige farver.





Jeg legede lidt med måden at sætte ternene sammen på og endte ud med fastmaskerne som giver det rette look.


6 kommentarer:

  1. Hvor er det flot :) Jeg er selv vild med at hækle tæpper, måske bogen var en ide....
    Jeg er hoppet på som fast læser, glæder mig til at følge dig

    SvarSlet
  2. Hej Hanne
    Dejligt og velkommen til :-). Jeg kan kun anbefale bogen, som indeholder 200 forskellige opskrifter på tern. Den er på engelsk, men meget let at følge.

    SvarSlet
  3. Hold da op hvor er det smukt og farver passer perfekt sammen. Det bliver du glad for.

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - og ja, det er jo lavet efter min lap på min frakke...

      Slet
  4. Så fint et tørklæde,
    Og
    Lækre firkanter;))) har selv en bog ala den der bare med trekanter, firkanter og cirkler. Man kan virkelig blive inspireret af gode bøger;)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak - og jeg elsker også skønne strikke/hæklebøger :-)

      Slet