fredag den 2. august 2013

Rødbedesuppe

Min have er et under af vitaminer for tiden. Vi har 4 højbede, som vi såede til i slutningen af foråret. Jeg kredsede godt om dem og holdt ukrudt godt væk før vi tog på ferie, og så har mine forældre vandet og holdt dem imens vi var væk, så nu er det bare at høste og nyde...

I dag har jeg lavet denne skønne rødbedesuppe, og stort set alt er taget lige fra haven.
Jeg har brugt:

En god slat olivenolie
6 rødbeder
1 stort løg
3 fed hvidløg
En meget stor dusk bredbladet persille
10-15 kviste frisk timian
4 lauerbærblade
Bouillon og vand

Suppe kan alle vel egentlig lave uden en opskrift. Alt skal bare svitset sammen i olien og vandet tilsættes. Rødbederne skar jeg i passende stykker, for ellers skal det hele koge i en time, og det gider jeg ikke vente på.
Suppen blendes (husk lige først at fjerne lauerbærbladene igen) og smages til sidst til med chili, salt og peber. Kan pyntes med frisk persille eller som her med græskarkerner.


Velbekomme :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar