søndag den 20. oktober 2013

Pulsvarmere

Nu hvor vi skriver efterår, så var det vist på tide, at jeg fik afleveret min gave...
Tilbage i august havde min svigerinde fødselsdag, men vi har ikke lige fået kalenderne til at spille sammen, så det blev først i dag, at hun fik sin gave:
Smukke og lune pulsvarmere  - og hun blev glad. Og i virkeligheden er det også først nu, at hun begynder at kunne bruge dem.
Jeg har strikket dem i en mørk gråmeleret strømpegarn på pinde 2,5. Det gik derfor lidt langsomt, men skidt med det, når bare resultatet bliver godt. 
Mønsteret er først to pinde med 2r, 2vr. Så forskydes det hele to masker og igen to pinde 2r, 2vr. Jeg har set det kaldet dobbelt perlestrik eller forskudt rib...
I hvert fald er det langt fra de sidste pulsvarmere, jeg har lavet. Nu ønsker jeg mig nemlig også et par...:-)

4 kommentarer:

  1. Hvor er de fine. Sikke en dejlig gave. Jeg elsker grå i øjeblikket :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Tak :-). Ja, de grå er også dejlig diskrete og passer til det meste...

      Slet
  2. Allan (Lillebror)9.12.13

    Jeg skulle hilse fra nuværende ejer af disse, at de opfylder deres formål hver dag i de kolde vinterdage :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Allan
      Hyggeligt, at du kigger forbi :-)
      Det glæder mig, at de bliver brugt. Jeg har også mine med på arbejde hver dag... Skoler er bare kolde :-)

      Slet