lørdag den 26. oktober 2013

To på en gang

Jeg er gentagende gange gået i stå, når jeg skal til at strikke sok nr. 2... Så har jeg prøvet at strikke to på en rundpind, men sokker skal altså strikkes på strømpepinde her hos mig. Rundpindene bruger jeg i stedet til alt andet.

Derfor har jeg denne gang købt mig et sæt pinde mere, og så har jeg på den måde strikket begge sokker på en gang. Ikke omgang for omgang, men først nogle centimeter på den ene og så på den anden.
Og det har virket! To sokker på p 2,5 nu på vej til at afsluttes. Det er helt klart den rigtige fremgangsmåde for mig fra nu af, og jeg tænker også, at hvis jeg skal bruge rester eller lave mønstre, så vil det også klart være en fordel, for sokkerne bliver lettere identiske og jeg skal ikke tælle en hel masse omgange.

6 kommentarer:

  1. Anonym26.10.13

    Hvor er de lækre, du laver sådan nogle fine ting. Kh Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karen
      Tak for roserne - det glæder mig, at du følger lidt med :-)
      Kh Susanne

      Slet
  2. Hi hi det var også
    En måde at gøre det på Susanne. Her strikkes der to på en pind -en rundpind- fra tåen og op og det er super smart og virker perfekt for mig. Men bare det virker for dig- er sikker på sokkerne bliver dejlige varme uanset hvilken måde de er strikket på.

    SvarSlet
  3. Det er et rigtig godt trick. Jeg hader også at strikke sok nummer to.

    De ser rigtig lækre ud, de sokker du har gang i.

    SvarSlet
  4. Jeg er bestemt også kun til strømpepinde. Det er smart at strikke dem samtidig. Jeg strikker gerne 2 forskellige strømper samtidig, så jeg kan veksle lidt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Det var også en sjov måde at løse det på, så det vil jeg da lige overveje en anden gang 😉

      Slet