søndag den 17. november 2013

Pulsvarmere

Så har disse pulsvarmere set dagens lys.

De er egentlig lavet til mig selv, og skulle med ud på mit arbejde, hvor der af en eller anden grund altid er vildt koldt, men da pigerne kom forbi og prøvede dem, så var de begge overbeviste om, at de i stedet var deres rette ejer...
Vi må se, jeg må få lavet et par stykker mere, og de er heldigvis meget nemme at fremstille.
Her får du min fremgangsmåde:
Jeg har brugt uldgarn fra Drops - Lima, og strikket dem på pinde 3,5. Det kan nemlig smides i vaskemaskinen ind i mellem.
34m opslået. Strik rib med 1r+1vr 4 cm. Dernæst glatstrik med små grønne lus på hver 4. Pind. Afslut igen med rib.
Samlet længde er 13cm, men det tilpasser du jo selv.

De kan laves på en aften :-), og det er også alt hvad jeg kan tillade mig pt., for d. 17. december skal næste eksamensopgave afleveres...

2 kommentarer:

  1. Hvor er de søde og helt enkle. Jeg kan godt forstå, at dine piger gerne ville have dem!

    SvarSlet