lørdag den 28. december 2013

Hip hip hurra...

Tænk engang - i dag fylder min blog 1 år, og derfor vil jeg vise dig det bedste fra året der gik.

Når jeg sidder og kigger på bloggen, så kan jeg godt se, at det er mit håndarbejde med hæklenål og strikkepind, der fylder mest, og så er der ind i mellem blevet plads til lidt lækkert mad også. Men faktisk har jeg hele tiden være i tvivl om, hvorvidt jeg skulle blande disse to ting sammen på en blog, eller om jeg i stedet skulle have to forskellige...? Har du et bud på det?
Her vil jeg vise dig, hvad jeg er mest stolt over af årets projekter:

På en 5. plads:
I dette år er jeg for alvor blevet god til at strikke sokker, og har du fulgt med, har du kunne læse om det her og her. Jeg har fået styr på at lave en pæn hæl, og efter jeg fandt på, at strikke to sokker på en gang, har jeg fået lavet mange forskellige par uden at gå i stå efter første sok. Når jeg lukker sokker af bruger jeg altid denne teknik med at sy dem sammen til slut. Se vejledningen her i denne video.
Dem jeg vil fremhæve her, er disse i hønsestrik, hvor jeg naturligvis selv har designet mønsteret:

På en 4. plads:
Syning bliver der også plads til ind i mellem i mit kreative univers, og efter at vi havde boet 8 måneder i vores stue og børnene havde haft vores soveværelse, imens den stod på ombygning, blev det endelig tid til at indrette børneværelser. Emilies værelse blev krydret med dette sengetæppe og diverse puder, som du kan læse om her.



På en 3. plads:
Livstykket fra Bente Geilsk. Var en bluse, der i den grad drillede undervejs, for det gælder altså om at tælle korrekt, når man skal have mønsteret til at gå op!
Der var indtil flere gange, hvor jeg måtte pille op, og det var en stor udfordring. Nedturen kom, da blusen havde været på et par gange og derefter bare voksede sig større og større. Jeg var parat til at smide den ud, men heldigt for mig, smed jeg den i stedet i vaskemaskinen og i stedet for at lade den ligge pænt og tørre, smed jeg den efterfølgende i tørretumbleren (med is i maven), og resultatet blev efterfølgende fantastisk!
Jeg er meget glad for blusen, og den passer super flot til både røde eller grønne bukser, og nu har den det helt rette look:

På en 2. plads:
Ligger også en model fra Bente Geilsk. Nemlig min skønne strikkede kjole i uldgarn også kaldet Rækkevidde, der bare er så lækkert.
Jeg har skrevet om den flere gange, for selvom det var en meget nem kjole at lave, så tog den mig ret lang tid, for jeg gik simpelthen i stå undervejs. Her kan du læse om kjolens midtvejskrise, og lidt senere om det videre arbejde. Her her finder du slutresultatet:


På en 1. plads:
Kommer helt klart mit smukke hæklede tæppe til min datter. Det var et kæmpe arbejde, og jeg husker stadig, hvordan jeg overvandt min pinlighed på stranden i Kroatien i sommers og sat med lydbogen i ørene og hæklede løs som en gammel tante...;-)
Men resultatet er jeg simpelthen så stolt af, og det ligger for det meste og pynter på min datters seng, når altså det ikke lige havner på gulvet i stedet...
Her finder du mit indlæg om processen undervejs, og her kan du læse om det færdige resultat.


Et stort tak til dig der følger med her på bloggen.
Det er altid dejligt at høre fra jer derude, og jeg håber på fortsat mange gode oplevelser her i blogland fremover.

6 kommentarer:

  1. TILLYKKE med det første år!

    Jeg kan rigtig godt lide dine hønsestrikssokker. Dem har jeg ikke set før på bloggen, men det er nok fordi, jeg først er begyndt at følge den efter, du har strikket dem.
    Jeg har med interesse fulgt din proces med kjolen! Slutresultatet blev rigtig godt.
    Hvor det bare et flot tæppe. Det kan du med rette være stolt af, for det ER et stort arbejde.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Anita
      Dejligt at høre at du kan lide sokkerne. De var faktisk også ret sjove at lave. De skulle fortælle en historie om mig, og derfor blev det noget med hjerter, snefnug og katte :-)
      Det kan da være, at du en dag kunne få lyst til at kigge tilbage på mine gamle indlæg og finde anden inspiration... Du skal i hvert fald være så velkommen :-)
      Tak fordi du altid finder så mange positive ord om mine ting :-)
      Kh Susanne

      Slet
  2. Anonym29.12.13

    Hej Susanne
    Din blog er rigtig spændende at kigge med på en gang i mellem, jeg synes især, at dit håndarbejde er rigtig flot, og det er dejligt at følge lidt med fra sidelinjen - jeg ved jo, hvor dygtig du er fra seminariet!
    Dit tæppe synes jeg er rigtig smukt, og så er jeg imponeret over dine sokker - dem er jeg ikke nået til endnu..... men måske en dag...
    Rigtig godt nytår
    Kh Karen

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Karen
      Tak for ordene :-)
      Det er simpelthen så hyggeligt, at du ind i mellem kigger forbi og sender en hilsen med på vejen. Dejligt at høre fra dig.
      Sig til hvis du en dag skal have et sokkekursus - så er jeg frisk på at lære dig det :-)
      Knus og også et godt nytår til dig.
      Kh Susanne

      Slet
    2. Anonym29.12.13

      - tak for tilbuddet, det kunne være hyggeligt :-). Men jeg må vist først hækle videre på mit granny stripe - det er jo en uendelig opgave, men meget hyggeligt her i vinteraftenerne :-)

      Slet