mandag den 30. december 2013

Hue og halsrør til datteren

Du skal se den julegave, som jeg har lavet til min store datter. Det er et ret langt og lækkert halsrør med en dertilhørende hue, og som du kan se, så passer det den unge dame perfekt :-)


 Teknikken med moebius handler om, at man laver en snoning på røret og dermed strikker/hækler fra midten og udad. Dvs. først den tykke række stangmasker i midten og derefter den røde osv. En omgang hækling bliver derfor på en måde til to...
Teknikken bevirker, at tørklædet sidder langt bedre, når det er færdigt, da det derfor ikke kommer til at sno sig på en træls måde med tiden.

Det er i øvrigt sidste gang, at jeg køber Drops, når det ikke er på tilbud. De har altid tilbud på en type garn, men denne gaveide opstod lidt for sent, så jeg havde ikke fået købt ind i tide. Det betød også, at hele sættet kom til at koste mig 500kr i garn, og det er nok lidt i overkanten til en teenager, der har det med at skifte smag ind i mellem...
Dog vil jeg lige rose garnkvaliteten. Big Merino er simpelthen så blødt og lækkert, at det kan bæres af alle.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar