tirsdag den 31. december 2013

Jeg tror, jeg er blevet forelsket...

i det her super lækre garn fra Sandnes!

Historien er den, at jeg jo var i et gevaldigt hyggeligt selskab i fredags, hvor vi var tre tøser, der drønede hele den lange vej til Silkeborg.
Der var jo udsalg hos Geilsk, og vi havde set frem til at få fyldt godt og grundigt op på garnreolerne..., men nej.
Der var ikke meget at komme efter. Nogle kurve med nedsatte garnnøgler til 30,- pr stk., og så var der ellers 10% på alt andet garn. Hmm, ikke for at lyde utaknemmelig, men 4 kr´s nedsættelse pr. nøgle kan det overhovedet gå under kategorien "lagersalg"? Der skulle i hvert fald købes meget for at tjene kørselsudgifterne ind...
Jeg endte med at købe til en enkelt bluse, og det var så det! (hun kunne i det mindste have foræret opskrifterne væk den dag...)

Men vi kunne jo ikke komme næsten tomhændet hjem, så vi rundede også lige en hyggelig butik i Vejle og sidste men ikke mindst KreStoffer i Odense. Sidstenævnte sted havde forstået det der med udsalg. Der var nemlig mellem 25-50% på alt i butikken :-)

Jeg har jo altid brugt den billige bomuldgarn fra Brugsen til håndklæder og klude, men når nu prisen på Sandnesgarnet for en gangs skyld var nedsat, så besluttede jeg mig for at prøve det. (Norm. 31,50 - nu 23,50)
Jeg købte 10-12 nøgler og skyndte mig hjem og i gang.
Her vil jeg lige løfte sløret lidt for projektet, og som du kan se, så kommer det bare til at falde så smukt ud. Hvis du ikke har strikket med garnet før, så skal du simpelthen unde dig selv at mærke forskellen. Jeg strikkede først disse tre, og da jeg altid har gang i mindst 3 projekter ad gangen, så skulle jeg på et tidspunkt lige skifte over til mit håndklæde af Drops-garnet, og der er bare en markant forskel. Som om at Drops og Brugsens garn bare er mere tørt!
Vi lavede blindtesten her i huset, for måske var det bare ren indbildning. Så på skift måtte vi lukke øjnene og fik en klud (strikket nøjagtigt ens) i hver sin hånd. Både min datter, mand og jeg selv syntes alle, at Sandnesgarnet var klart det blødeste...

Så mandag endte jeg endnu engang i Krestoffer, og her fik jeg da lige fyldt en kurv godt og grundtig op, så nu køber jeg ikke mere garn i år!
Det blev en ret pæn bunke af den her Mandarin Petit, og så faldt jeg også pladask for SISU-garnet fra Sandnes. En uldgarn med lidt nylon i, så den vaskes let i maskinen og så kan den også bruges til strømper.
Jeg skal skåne dig for billeder af mit garnlager, men kan bare røbe så meget, at der er til mere end et par projekter lige pt... :-)
Godt nytår til jer alle derude.

4 kommentarer:

  1. Nu er det så et nyt år.....så kan du købe egen :)

    SvarSlet
  2. he he ikke mere i år :D .. så er det jo godt vi lige er startet på et nyt :)
    Tak, også et godt nytår til dig og dine ;)

    SvarSlet