søndag den 2. februar 2014

Pulsvarmere

Så blev de færdige, og jeg glæder mig, til de skal med på jobbet i morgen :-)
Gode lange er de blevet, og de kan faktisk nå helt op til albuen, når de trækkes helt ud. Jeg har strikket dem på strømpepinde nr. 3 og med en blanding af rester i strømpegarn og fint alpakkagarn fra Pickles. De er super bløde og lækre, og i går smed jeg en prøve af Picklesgarnet i vaskemaskinen på uldprogrammet, og også det gik godt, så nu ved jeg, at de let kan vaskes :-)

Rundt i kanten har jeg hæklet små takker, og det giver lige det sidste. Takkerne er meget lette. Du laver 3 luftmasker og derefter 3 stangmasker i første luftmaske. Så springer man 3-4 fastmasker over og gentager. På den måde kan du let tilpasse og fordele takkerne hele vejen rundt.

Et projekt mindre i stakken af projekter, som jeg skrev om her.

2 kommentarer:

  1. Hvor ser de bare lækre ud!

    SvarSlet
  2. Tak :-) De er virkelig dejlige at have på...

    SvarSlet