lørdag den 8. februar 2014

Skøn trøje

Jeg sidder her og rydder lidt op på min blog og får sat etiketter på alle mine tidligere indlæg, og så opdager jeg, at jeg ikke har vist dig denne skønne trøje:
Og hvorfor har jeg så ikke lige gjort det? Det er fordi, trøjen blev gjort færdig for lidt over et år siden, og altså lige før jeg startede med at blogge...

Jeg har købt garnet i min lille lokale gårdbutik Bodebjerg, hvor vi altid handler økologisk kød. De forhandler også lidt garn, og en dag faldt jeg over denne skønne model, som jeg bare måtte eje.
Den er strikket i deres eget garn og på pinde 3.



Som du kan se, så er trøjen strikket rundt i et stykke (altså for og bagside på en gang) på den "forkerte" led. Kiler ved hoften og under armene danner den fine taljering, som jeg er så vild med, og så kan du også se, hvordan baner af perlestrik bryder mønsteret ind i mellem.

Jeg er ret sikker på, at det bliver en trøje, som jeg kommer til at strikke igen en anden gang, for selvom mønsteret er ret gammelt, så gør garnvalget trøjen god.

Her kan du se billedet fra opskriften - kønt ikk'?


6 kommentarer:

  1. Flot model - den samme er vist i bogen "Digt i masker" af Solveig Hisdal.

    SvarSlet
  2. Det er godt nok en flot model, og den klæder dig virkelig!

    Der er en verden til forskel på billedet i selve opskriften og så den, du har strikket. Valg af garn og garnfarve kan give et vidt forskelligt udtryk.

    God weekend til dig.

    SvarSlet
  3. Hej Lone
    Hvor er det sjovt, at du kan kende opskriften. Jeg købte den bare sammen med garnet i sin tid, men jeg må da lige prøve at låne bogen hjem fra biblioteket :-)
    Tak for tippet.
    Venlig hilsen
    Susanne

    SvarSlet
  4. Hej Anita
    Du har helt ret, måske nogen kunne opfinde en app, der viser hvordan modellen kommer til at se ud, når man står og overvejer sit garnvalg... Det kunne i hvert fald være smart :-)
    Venlig hilsen
    Susanne

    SvarSlet
  5. Altså, du er bare fantastisk dygtig....blir helt forpustet af at sidde og gennemse din blog......SMUKT. :-)

    SvarSlet
  6. Hej Trier
    Hvor er det bare skønt at høre fra dig herinde :-)
    Og du taler om at blive forpustet! Du strikker jo selv som en gal, og jeg glæder mig til at se dig lave en blog en dag :-)
    Knus Susanne

    SvarSlet