lørdag den 1. marts 2014

Vaskeklude

Foråret er kommet, og jeg har lyst til at arbejde med forårsfarver. Det blev tydeligt, da jeg stod og skulle vælge garn til mine nye vaskeklude...
Retsiden


Vrangsiden

Jeg har fulgt en blog, hvor de hver uge lægger en ny og gratis opskrift ud på forskellige vaskeklude, og det har givet mig lyst til at få lidt gang i at bruge noget af mit bomuldsgarn...



Jeg har selvfølgelig lavet om på deres opskrift, for jeg ville gerne have en pæn kant hele vejen rundt om kluden med perlestrik. Selve mønsteret løber over 41 masker, hvoraf de 3 i hver side er til kanten med perlestrik. Skal det forlænges tilføjer du bare et antal masker der går op i 3 til passende størrelse.

Ellers løber mønsteret over to pinde, og det er superlet at huske:

Pind 1 (retsiden): 1r, 1vr, 1r (perlestrik), 2vr, 1r. Fortsæt til de sidste 3 masker og lav igen perlestrik.
Pind 2 (vrang): 1r, 1vr, 1r (perlestrik). Strik hele pinden ret og igen perlestrik over de sidste 3m.

Kludene måler 20 cm, og er blevet en rigtig god klud som supplement til mine hæklede og strikkede vatrondeller.


Så skal jeg bare have lavet en stak... :-)
God weekend derude.

2 kommentarer:

  1. Sikke flittig du er med at fremstille klude! Tak for linket i øvrigt.

    SvarSlet
  2. Ja, de er så nemme og overskuelige at lave :-)

    SvarSlet