tirsdag den 8. april 2014

Tæppe a la afghan... #6

Det her har alligevel været den største udfordring indtil nu.
Jeg havde sat mig for at hækle en stjerne med 12 takker, og den skulle jeg så på en eller anden måde få til at blive til et kvadrat.
Stjernen var ikke nogen udfordring, og her skal du lige se den, før jeg selv begyndte på beregningerne... (eller rettere sagt; efter jeg har pillet op for 5. gang!)

Det er altså ikke lige til sådan at få en stjerne til at blive et kvadrat!
Her er afbilledet et af mine mange uheldige udfald, som endnu engang er pillet op:

Billedet er desværre taget i mørke omgivelser, men jeg håber, du kan se, at i stedet for at blive til en fin firkant, ja så buler og folder arbejdet sig, og jeg har bare pillet op SÅ mange gange...

Mit endelige resultat, som jeg er blevet helt tilfreds med, ser sådan her ud:

Kan du godt lide stjernen, og vil du prøve den af, finder du en opskrift med diagram her.
Er du ligesom jeg glad for at se tingene som video, så får du her et link til youtube med opstarten.

Skøn våd tirsdag derude :-)

4 kommentarer:

  1. Hvor er du sej altså!

    Den er blevet rigtig flot!

    SvarSlet
  2. Hvor er den altså flot!

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, jeg er også meget tilfreds med den :-)

      Slet