søndag den 12. oktober 2014

Græskarhovederne står klar

Første dag af vores ferie har stået i det kreative tegn og med ungerne.
Vejret var jo skønt, så vi smuttede lige ned til den lokale forhandler af græskar og købte 5 stk. (45kr)

I min datters klasse har de en tradition for, at gaven man medbringer skal være hjemmelavet + indeholde et beløb svarende til ens klassetrin. Dvs. 5. kl. = 5kr.

Vi sad på terrassen, og frem kom disse hoveder.







Man kan vist godt se, hvilke der gik til de to fødselarer.

Faktisk har vores piger nu en alder, hvor denne aktivitet virkelig er sjov og hyggelig.
Tidligere har jeg alligevel skulle gøre det meste af arbejdet, fordi de ikke har haft kræfter nok, eller fordi kniven er så svær at styre.
Nu kan de både udhule, tegne et mønster og selv skære det ud, uden at jeg skal bekymre mig om, at kniven pludselig sidder i et lår eller en hånd :-)

Fortsat god ferie derude - hvis I er lige så heldige som mig.


Det er så skønt at høre fra jer læsere, så send mig endelig en kommentar på indlægget.

4 kommentarer:

  1. Hvor er det bare en superide at børnene har noget hjemmelavet med og en skilling til fødselsdag! Det er da så genialt!

    De er blevet så fine, jeres græskarhoveder. Selv har jeg aldrig prøvet at udhule et og skære et hoved i det. Hos os står der bare et helt græskar ved hoveddøren.

    Rigtig god søndag og ferie!

    SvarSlet
  2. Hvor er det nogle kreative græskar!
    Jeg kan også godt lide ideen med at lave noget selv, som man medbringer til fødselsdag.

    Rigtig god ferie til dig og familien!

    SvarSlet