onsdag den 15. oktober 2014

Smukke og brugbare grydelapper

Jeg er blevet fuldstændig pjattet med den her opskrift, som jeg skrev om i går.

Grydelapperne er simpelthen så lette at hækle, at man bliver helt afhængig af at lave dem :-)
Nu har jeg lavet to sæt.






Du starter med en luftmaskekant som så du så laver fastmasker omkring. Når det så er samlet til en ring går du bare i gang og hækler frem og tilbage.

Første række hedder: 2 fm, 3 fm i næste, 2 fm.

Vend med en lm.

Næste række er så: 3 fm, 3 fm i næste, 3 fm.

Vend med en lm.

Tredje række: 4 fm, 3 fm i næste, 4 fm.

Forstår du princippet?

De 3 fm kommer så til at danne hjørnet, og der kommer det der lille fine hul.



Min søde kollega har nedskrevet opskriften til mig i et fødselsdagskort, og hun har givet mig lov til at vise jer det:






Som jeg også skrev, så skal man hækle i bagerste fastmaske hele tiden, for at opnå den effekt, som der ligger i mønsteret.

Super let.

Husk at hækle en meget stramt, så bliver det flottest.

Brug dobbelt bomuldsgarn - her bruger jeg Sandnes, som er mit favoritgarn indenfor bomuld.

Nål 3½.

2 kommentarer:

  1. De er bare så flotte! Jeg er lidt pjattet med mønstret!

    Tak fordi du har delt!

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja, det er et super fedt mønster :-)

      Slet