tirsdag den 14. oktober 2014

Hæklede grydelapper

Til min fødselsdag fik jeg en skøn gave af min dejlige kollega Bente.

Hun havde nedskrevet opskriften og hæklet disse lækre grydelapper, som jeg havde set i hendes sommerhus.




Nu har jeg selv været i sving med hæklenålen også, og når jeg har fået hæftet ender, skal du nok få lov til at se resultatet ;-)

Lapperne hækles af to tråde bomuldsgarn, her id-garn fra Brugsen, og med en str. 3 1/2 hæklenål.
De er virkelig lette at lave, og så starter man simpelthen med hanken, så den er overstået med det samme.
Effekten opstår ved at hækle fastmasker i bagerste maske hele tiden, og resultatet bliver lækre, faste og kraftige lapper, som samtidig hænger så smukt og pynter.
God tirsdag derude :-)

2 kommentarer:

  1. De er virkelig fine! Jeg kan rigtig godt lide mønstret, og det kan jo varieres på mange måder

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja. Lige nu er jeg mest til at lave dem helt ensfarvet, men der er jo uendelige muligheder :-)

      Slet