mandag den 12. januar 2015

Mundserviet(ter)

Denne weekend har stået på garn en stor del af tiden, og det er altså en skøn måde at tilbringe tiden på.
Jeg ønsker mig en samling mundservietter - sådan af de lidt finere af slagsen, og nu har jeg endelig kastet mig over et mønster.


Det er MEGET let, og når første række er lavet, så giver alle andre rækker helt sig selv.
Min hækleerfaring har dog hjulpet mig her, for der er lidt småfejl i opskriften.

Fx starter man med 63 lm, men det kommer ikke til at passe, hvis ikke man husker sine vendemasker.  (Man skal starte med 65)
Og netop vendemasker er angivet til 2lm, men jeg har nu lært, at ved stangmasker skal man bruge 3. Så det har jeg rettet til selv.
Takkerne er også lidt anderledes end dem fra opskriften, for jeg kan rigtig godt lide dem her i stedet.
Her hækler jeg 1fm + 2 stm i samme maske. Springer så til 3. kantmaske og starter igen. Meget let.

Hele arbejdet er udført i Mandarin Petit og med hæklenål 2½.
Smukt og elegant - og så har jeg da fået mig (endnu) lidt af et evighedsprojekt, for man skal da have nogle stykker liggende...

Jeg har også mine strikkede mundservietter, som er meget velegnet til især nybegyndere. Se dem her.

Fortsat god mandag derude - en mandag der egner sig til at blogge eller strikke :-)

Ingen kommentarer:

Send en kommentar