søndag den 22. februar 2015

En fiasko :-(

Nu er stjerneblusen færdig, men den er bare ikke god!

Ved første øjekast ser den meget fornuftig ud, men når den kommer på, så er der noget helt galt!!!
Jeg har fulgt opskriften, men trøjen pakker ikke omkring skuldrene og opefter, fordi jeg har strikket for stramt - øv, men det bliver en ommer...

Det bliver her ret tydeligt, hvor galt det er med min strikkefasthed. For som det fremgår her på de her billeder, så er øverste række af stjerner noget mindre end de to nederste.

På hele øverste del har jeg strikket med magic loop, og det mistænker jeg en lille smule som en del af årsagen. For når jeg skal flytte med pindene i svingene, så kan jeg godt komme til at stramme lidt mere til end godt er. Under hele strikningen var jeg ellers meget opmærksom på at give tråd nok på bagsiden, men prøv lige at se, hvor stramt det hele er endt op alligevel...


Jeg ved, at den her trøje aldrig kommer i brug, før den er strikket om. Jeg skal bare lige tage tilløb til det. Nu vil jeg i stedet glæde mig over, at det var trøjen, der lærte mig at stikke 2 ærmer på en pind ;-)

Fortsat god søndag derude

Ingen kommentarer:

Send en kommentar