torsdag den 19. februar 2015

Praktisk og pæn halsedisse

Jeg er en rigtig kjolepige!
Men det betyder også, at jeg her i vintermånederne meget tit fryser, når jeg går rundt ude på mit arbejde, og en sød kollega mindede mig op, at det altid hjælper at have noget omkring halsen.

Derfor har jeg nu lavet mig en ny halsedisse, som går til stort set alle mine kjoler, da den er sort.
Opskriften er fra Hjelholt Uldspinderi, og den er super simpel og alligevel pæn, når den er færdig.
Som du kan se, så strikker man bare et langt stykke (115 masker på p5) og lukker det løst af.

Når man så er færdig, syes det hele sammen med lette sting, og det danner denne fine halsedisse/tørklæde.

Jeg har brug noget super blødt garn, som jeg for en gangs skyld havde liggende i forvejen.
Det føles godt omkring halsen og varmer dejligt.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar