lørdag den 14. februar 2015

To på en pind

Jeg afvikler projekter i disse dage, og derfor skal du lige se noget, som i den grad har gavnet mig.
Nemlig at strikke ærmerne til min trøje på samme tid med "to på en pind"-teknikken.

Den her trøje har jeg sidst vist frem for et år siden, og det er lidt pinligt, men jeg har bare ikke gidet at strikke den.

Jeg havde lavet selve blusedelen og næsten det ene ærme, men jeg var slet ikke tilfreds med ærmet, for jeg havde fået strikke mønsteret lidt for stramt, så derfor vidste jeg bare, at jeg skulle pille det op.

Teknikken med 2 på en pind er selvfølgelig ikke ny, men de gange jeg har afprøvet den, har det bare ikke fanget mig, og jeg har altid syntes, det var meget besværligt.

Nu er det bare sådan, at med de her ærmer skal jeg tælle pinde til udtagning og samtidig tælle pinde til henholdvis mønsterdelen og den blå del, og som du kan se på det øverste billede, så endte det med en hel masse mærker, så jeg kunne finde ud af at lave det samme ærme to gange!

Men selv med alle mine fine mærker i flere forskellige farver og noter på ark, så er det svært at få ærmerne helt ens. Så efter at jeg havde pillet hele første ærme op, besluttede jeg mig derfor endnu engang at kaste mig over at prøve at strikke begge ærmer på en gang.

Nu ser det hele sådan ud:
Og jeg må indrømme, at det faktisk går over al forventning.

Udtagningerne og mønsterdelen kommer til at blive fuldstændig identisk, og så er jeg helt tilfreds.

Og som ekstra bonus ved det hele, så husker man rent faktisk mønsteret lettere, når man skal gentage det på ærme to hele tiden, så trods de fire nøgler garn at skulle holde styr på, så går det alligevel hurtigere at strikke dem hver for sig.

Nu vil jeg skynde mig ind og fortsætte, så jeg kan få den her trøje afviklet. Jeg har jo projekter nok på ønskelisten, så det er bare om at få udnyttet de sidste feriedage fornuftigt :-)

Rigtig god lørdag til jer alle.
Mange hilsner
Susanne

PS. Har fundet denne video med teknikken, hvis det skulle have fanget din interesse.

Ingen kommentarer:

Send en kommentar